Speak Easy

Sig Speakeasy Icoon Groot 01

Bij de organisatie van een evenement komt heel wat kijken: planningen opmaken, mensen contacteren, de juiste sprekers zoeken en de juiste communicatiemiddelen inzetten om je event bekend te maken. Al dat harde werk sla je op in draaiboeken, zodat je er de volgende jaren van kunt blijven profiteren. Na enkele jaren merk je dat je event op hetzelfde niveau blijft hangen, maar je wilt dat het groeit, een breder publiek trekt en dat je publiek betrokken blijft. De vraag is alleen: hoe doe je dat?

Boost je event

Sigmund bekijkt en analyseert je events, zodat je het potentieel van je event volledig kan benutten. Tijdens onze audit bekijken we je communicatie over het evenement, de inhoud en de invulling ervan. Is je content goed afgestemd op je publiek? Is er voldoende interactiviteit? Dat zijn slechts enkele vragen die we mee opnemen in onze analyse.

Toch hebben we niet alleen oog voor wat er tijdens je event gebeurt, maar ook voor de aanloop naar je evenement (pre-event) en de opvolging ervan (post-event). We geven je steeds een mooi overzicht van onze aanbevelingen over hoe je je evenement naar een hoger niveau tilt.

Img 9494 Blauwfilter 2

Applaus voor je sprekers is applaus voor jou

Je staart het donker in. Honderd paar ogen kijken je aan. Het zweet breekt je uit en je keel wordt kurkdroog.
Je hebt nog nooit voor zo’n groot publiek gestaan. Wat als je straks niet meer op je woorden komt?

 

Weinig mensen voelen zich meteen thuis op het podium. Nochtans kan iedereen het plezier van een geslaagde presentatie ervaren. Honderd paar handen die op elkaar gaan om je speech te belonen: daar kan ook jij voor zorgen. Tijdens onze sprekerstraining bereiden we je sprekers voor op de grote dag, zodat elke presentatie uitdraait op een staande ovatie.

Tijdens de tweedaagse workshop ontdekken je sprekers:

  • hoe ze hun presentatie strak krijgen
  • hoe ze in 10 stappen hun publiek overtuigen
  • hoe ze door improvisatie voorbereid zijn op onverwachte situaties op en naast het podium
  • 5 tips om nooit meer verkrampt voor een groep te staan
  • hoe ze in 3 stappen gestructureerd vragen kunnen beantwoorden

Een goede connectie met je publiek, dat is waar alles mee start. Vergeet het éénrichtingsverkeer, maar maak contact met je publiek: weet wat het publiek wil en werk van daaruit verder. De digitale revolutie geeft je de mogelijkheid om zowat alles over je publiek te weten te komen. Net daar schieten veel trainingen tekort. Uiteraard zijn sprekersvaardigheden belangrijk – daarom besteden we er ook veel aandacht aan tijdens onze workshops – maar de integratie van nieuwe technologie is zeker even belangrijk.

Hoe zorg je ervoor dat het publiek de conversatie na de workshop verderzet? Hoe werf je volgende spreekopdrachten? Maar ook: hoe zet je technologie in om met een virtueel publiek te trainen? Hoe kan je jezelf blijven uitdagen na de workshop? Met deze workshop bieden we een totaalpakket aan, waarin we op al deze aspecten een antwoord bieden. 

Img 9494 Blauwfilter

"De persoonlijke aanpak van Sigmund was heel leerrijk. Wat opviel was dat niet enkel de getrainde sprekers lovend waren over de sessie, maar ook de deelnemers aan het event. Het verschil was ook voor mij duidelijk te merken tijdens het event. Zeker voor herhaling vatbaar!"


Tom Van Herck
Eventmanager bij Informatie Vlaanderen (Vlaamse overheid)

Sig Speakeasy Trefdag 2

Een geslaagd event

Na onze eventanalyse en de tweedaagse workshop ben je helemaal klaar om een nieuwe versie van je project te lanceren. Je event verloopt vlotter dan ooit en je sprekers zijn zich bewuster van hun eigen vaardigheden. Hierdoor stralen ze meer rust uit op het podium en geven ze een heldere en gestructureerde presentatie. Zo geef je niet alleen je sprekers, maar ook je evenement een enorme boost.