NBKB

Header Nbkb Communicatie 03
Nbkb Logo Achtergrond

Briefing

Hoe kunnen we ons imago, dat gevormd wordt door verschillende inspecteurs, tot een hoger niveau tillen?

aanpak

NBKB is een organisatie die instaat voor de keuring en certificering van binnenvaartschepen in Nederland. Ze hebben een beperkte interne kern en werken samen met 45 onafhankelijke experts en inspecteurs. Deze inspecteurs doen inspecties voor NBKB, zo komen de schippers aan een NBKB-certificaat. De inspecteurs deden de keuring echter in hun eigen naam, waardoor de perceptie en de waarde van het certificaat niet hoog genoeg lag. 

Sigmund analyseerde de communicatie en zag uitdagingen op twee niveaus: het face-to-face imago (de inspecties werden niet gezien als een inspectie door NBKB, maar door een individu) en de algemene brede communicatie die niet professioneel was. Aan de hand van een workshop met medewerkers, inspecteurs en leidinggevenden zijn we tot de bodem van het probleem gegaan. Wat werkt er voor hen en wat werkt er voor hen helemaal niet?

Resultaat


Tijdens de workshops kwamen enkele onderhuidse problemen naar boven, die meteen opgelost konden worden door ze te delen met de groep. Bovendien zorgden we voor een nieuwe huisstijl die zowel intern als extern professioneler en serieuzer overkomt. Daarnaast hebben we er ook voor gezorgd dat de inspecteurs het gezicht werden van NBKB, waardoor we nu de basis hebben gelegd om NBKB op de kaart te zetten als een gezaghebbende organisatie.

Img 2666

        

Img 3015

     

Img 2612