Exxon Mobil

Header Arg Communicatie
Exxon Logo Achtergrond

Briefing

We krijgen dit jaar 1500 contractors, van over heel Europa, op de site. Hoe kunnen we de veiligheid verzekeren?

Aanpak

De site werd omgebouwd tot een echt dorp, met een burgemeester, straatnamen en een marktplaats. Om de herkenbaarheid bij de contractors zo hoog mogelijk te houden, waren de straatnamen van het dorp gebaseerd op de namen van de contractorbedrijven. Door dit dorpsgevoel te creëren, ontstond er ook automatisch een comfortzone voor de medewerkers en voelden ze zich onmiddellijk thuis.

Daarnaast hebben we ook een dorpsplan gemaakt van de site en Antwerpen. Op deze manier leerden de contractors alle faciliteiten in de buurt, zoals supermarkten, onmiddellijk kennen. Zo hebben we de comfortzone zover mogelijk uitgebreid.

Resultaat

De contractors voelden zich veel sneller thuis in deze nieuwe omgeving en voelden zich ook deel van een community. Dit had als resultaat dat de werknemers zich in hun comfortzone bevonden. Mensen die zich in hun comfortzone bevinden, werken veiliger.

Screen Shot 2016 12 23 At 11.01.28

     

Screen Shot 2016 12 23 At 11.01.36 2

     

Screen Shot 2016 12 23 At 11.01.45 2