Nike creëert opnieuw 600 banen

Nike Blog 600 Banen

In een tijd waar we vooral geconfronteerd worden met massale ontslagen, zorgt Nike voor een lichtpunt in de duisternis. In 2019 opent het sportmerk namelijk een nieuw logistiek gebouw, waarmee Nike 600 extra banen zal creëren. Wij zijn blij dat Sigmund zijn steentje heeft mogen bijdragen aan dit succes. 

 

Employer Value Proposition

België is een cruciale spil in het logistieke netwerk van Nike. Vanuit de Kempen vertrekken leveringen van allerhande sportartikelen naar heel Europa. De sportartikelenfabrikant heeft in ons land dan ook al 3000 werknemers tewerkgesteld. Sigmund hielp Nike Laakdal om collega’s te vinden die perfect binnen de bedrijfscultuur van de organisatie pasten. 

Tijdens een strategische workshop bij Nike Laakdal stelden we in samenwerking met de werknemers van Nike een Employer Value Propostion op. Met andere woorden: wat maakt van Nike zo’n interessante werkgever? Aan de hand van hun verhaal, stelden we een wervingscampagne op. Met die campagne wierf Nike ondertussen ook al 500 nieuwe collega’s aan. 

 

Warm gevoel

Het feit dat Nike blijft groeien, is een mooi vooruitzicht voor de Belgische economie. Met hun nieuw verhaal zullen ze tegen 2019 meer dan 1.000 extra banen gecreëerd hebben in de Kempen. Het geeft ons een warm gevoel dat wij daar een bescheiden bijdrage voor hebben geleverd.  

Nike 600 Banen
Bs 1
The Journey Is Yours